onsdag 30 mars 2011

Update 4; 45 dgr Tomat, chili, paprika, basilika

Basilika 45 dgr. Jättestora blad! 5 cm minst. Se sort här--> Sweet Italian Basil

En av de busktomater som kommit längst efter 45 dgr i jorden. Vilken som är röd och vilken som är gul har jag ingen aning om längre men tänker att det väl kommer visa sig så småningom. Sorterna kan du se här (gul) och här(röd)

Tomat & paprika

Kanel-basilika Sort finner du här

En djungel

Winter Thyme som jag toppat lite. Buddha sprider bra vibrationer vilket jag tror är viktigt för att plantorna ska må bra. Timjan-sorten finner du här

Svart chili 45 dgr. Sort hittar du här

Nya skott på chiliplantan

Paprika 41 dgr. Frö från ekologiska affärs-köpta paprikor

Tomat & paprika

Det var den updaten det. Börjar bli trångt i djungeln. Note to self: Vänta någon vecka till med att plantera tomat nästa år.
Idag har jag plockat fram pallkragar och lite virke som jag tänkte snickra ngra egna av. Har även krattat under syrenbuskarna och funnit lysande lila krokusar. Vårglädje indeed. Rensat bort knäckta grenar och njutit i solen i goda vänners lag. Känns som jag borde börja planera lite bättre fr.o.m nu. Vad som ska planteras var o så där. Får skissa lite på det. Nu ska jag återgå till min virkning, nästan färdig med en ny höftväska i grönt och lila. Krokusarna gav inspiration och nu flödar kreativiteten igen. Tack Moder Jord för allt du ger.

2 kommentarer:

  1. Himmel vad det växer fint! Visst är det helt, helt ljuvligt:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jah det växer så det knakar :) Växtlampan har verkligen gjort sitt jobb. Verkligen helt underbart. Grönt är skönt helt enkelt ;) KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du delar med dig av dina tankar <3